Webre velem: a siker térképe

— 1.

Felkészülés

Üzleti terv készítése

Pontos terv elérendő célokkal és eredményekkel az eljövendő 1-3 évre.

Eredménye egy jó átlátható, költségeket és várható bevételeket tartalmazó üzleti terv mérföldkövekre bontva.

Webes termék portfólió

Meghatározni a webes értékesítésre szánt termékek körét, azok beszerzési forrásait és a beszerzés szabályait.

Eredménye: Kezdeti teméktáblázat, és egy vállalati policy a termékbeszerzések folyamatáról, a beszállítók kiválasztásának szabályairól, árrés elvárásokkal és szabályokkal.

Ügyviteli rendszer megtervezése

Vagy a vállalati ügyviteli rendszert kell előkészíteni a webes értékesítésre, vagy másikat választani.

Eredménye: a kiválasztott ügyviteli rendszer beszállítójával megkötött szerződés, avagy a létező ügyviteli rendszer szükséges módosításainak és elvárt működésének listája.

Webshop kiválasztása

A megfelelő webshop platform kiválasztása az üzleti igányek ismeretében.

Megfelelő információk birtokában, az üzleti igények ismeretében kiválasztott webshop.

Csapat összeállítása

Az e-kereskedelemmel foglalkozó csapat kialakítása és felkészítésének megtervezése.

Eredménye: A posztok kialakítása a posztok pontos leírásával, a posztokhoz tartalmazó értékes végtermékek definícióival. A megfelelő belső kollégák kiválasztása a posztokra, avagy a toborzás megkezdése és kivitelezése.

Logisztikai folyamat megtervezése

Csomagolás, raktározás, leszedés megtervezése.

Előáll a raktár, vagy külső logisztika esetén a szerződés megkötése megtörténik a szolgáltatóval. Belső raktár esetén a raktárkezelés és leltározás szabályai.

E-kereskedelmi folyamatok kialakítása

Ügyfélszolgálat, kontrolling, céges kommunikáció.

Eredménye: folyamatok leírásai és a céges protokollok kialakítása. Ügyfélszolgálati sablonok elkészítése.

Marketing stratégia

Marketing stratégia és első éves részletes marketing terv összeállítása.

Részletes marketing stratégiai dokumentum, első évben negyedéves bontásban az aktuális marketing eszközök elvárható eredményekkel és költségekkel.

Webshop elkészítése

A kiválaszott webshop üzemkészre hozása.

Eredménye: elkészült webshop, megfelelő arculattal, minden szükséges beállítással, feltöltött termékekkel és kategóriákkal, az ügyviteli rendszerrel összehangolva.

— 2.

Indulás

Webáruház megnyitása

A webáruház megnyitása, a kezdeti problémák, gyermekebetgségek elhárítása.

Eredménye: elindult a webshop, jönnek a megrendelések, elindult a folyamat.

SEO építkezés

Az online jelenlét és ismertség elindítása tudatos építkezéssel: márka ismertség, tartalomgyártás, média megjelenések.

Eredménye: a webáruház ismertsége elkezd nőni, elég lassan. Ennek folyamatos ellenőrzése, mérése a teljes életciklus alatt elengedhetelen.

Vezetői és középvezetői KPI rendszer

A vezetői és középvezetői mutatószám rendszer tudatos és rutinszerű használata. Finomhangolások, változtatások ha szükséges.

Eredménye: folyamatosan naprakész információk, gyors döntéshozáshoz szükséges információk kéznél vannak.

Online marketing fókusz

A kezdetben a PPC kampányok lesznek a legerősebb csatornák. Ezek folyamatos figyelés, optimalizálása és növekedésének és költséghatékonyságának biztosítása az egyik legfontosabb kezdeti feladat.

Eredménye: A PPC kampányok megtérülése és az onnan származó bevételek folatos és tervszerű javulása.

Logisztika

A logisztikai folyamatok finomhangolása, a költséghatékony raktározás felügyelete és további javítása.

 

— 3.

Építkezés

Konkurencia elemzés

A sikeres webes megjelenés a konkurenciára is hatással lesz, elemezni és figyelni kell őket és lépéserlőnyt szerezni.

Eredménye: egy pro-aktív, a piaci mozgásokra érzékeny rendszer felépítése.

Minőségbiztosítási rendszer

A cég növekedésével új folyamatok, posztok jelenhetnek meg a cégben, a kezdeti tervek és folyamatok folyamatos felülvizsgálata, ellenőrzése szükséges, ha a minőségromlást meg akarjuk előzni.

Eredménye: folyamatosan magas színvonalú minőség, vásárlói lojalitás kialakulása.

Online marketing megújulás

Az online marketing csatornák folyamatos innoválása, megújítása és eredményes üzemeltetése. Az “elalvások” kezelése, új elemek behozatala. 

Eredménye: a tervezett növekedést biztosítani tudó hatékony marketing gépezet.

Portfólió fejlesztés

A termék, vagy szolgáltatás portfólió frissentartása, termékmenedzsment. Új termékek, termékcsoportok felfedezése, a piac változásaira gyorsan reagálni.

Eredménye: Megújúlt termékkör,  kézben tartható elfekvő készlet.

Éves operatív tervek

A kezdeti stratégia tervek folyamatos leképzése éves akciótervekké. Bevétel és költsgtervezés, marketing terv. 

A munkatársak karrierpályának tervezése, teljesítmény értékelések.

Eredménye: kiszámíthatóan és eredményesen működő precíz gépezet minimális fluktuációval.

— 4.

Optimalizálás

Új értékesítési elemek

Újabb stratégiai lépések tervezése, az organikus növekedésnek vannak határai.

Eredménye: meghatározott célok a növekedés fenntartása érdekében.

Külföldi e-ker - Amazon

Az Amazon egy elképesztően nagy piac, és mára számunkra sem elérhetetlen. Nagyságrendi ugrás bekerülni oda, komoly előkészületeket és termékelemzést igényel, de utána óriási potanciál.

Eredménye: néhány termékkörrel bekerülni az Amazon nemzetközi vérkeringésébe. 

Cégérték optimalizálás

Lehet, hogy egyszer cég eladásban gondolkodsz. De ha nem, akkor is hasznos dolog a vállalkozás piaci értékének meghatározás és céltudatos növelése. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot!

E-mail-cím

iroda@fullcommerce.hu