A mai gyors ütemű digitális környezetben az e-kereskedelmi vállalatoknak komoly kihívást jelent, hogy kiemelkedjenek a versenytársak közül. Annak érdekében, hogy a lehető legtöbb eladást és jövedelmet elérjék, az e-kereskedelmi vállalatoknak optimalizálniuk kell a konverziós rátájukat. Ha webshopot üzemeltetsz vagy most indítanál webáruházat, a konverzió és a konverzióoptimalizálás biztosan kritikusan fontos lesz számodra, ha sikeres akarsz lenni.
Na de mi is az a konverziós ráta? Az az arány, amennyi vásárlód (vagy feliratkozód, érdeklődőd, stb) lesz 100 látogatóból. Ha 100 látogatóból 3 várásol, akkor 3% a konverziós rátád. Ha 1000ből 29, akkor 2,9%
A konverziós ráta optimalizálása (CRO az angol conversion rate optimization alapján) során a weboldal (többnyire webáruház) látogatóinak konverziós arányának javítása a cél, amelyek egy kívánt cselekvést hajtanak végre, többnyire vásárlás vagy kapcsolatfelvétel űrlap kitöltése, adott tartalom letöltése, vagy bármi ami az adott cégnek értéket ad. A CRO célja annak javítása, hogy a weboldal látogatói minél nagyobb arányban fizető ügyfélek legyenek.
Egy sikeres CRO több fontos elemből áll, beleértve a weboldal tervezését, a felhasználói élményt, a termékleírásokat, az árakat és a vevőszolgálatot. A webáruházak elemzések szakértői segítségével javíthatják a konverziós rátájukat, ha megtalálják a fejlesztésre szoruló területeket. Ezt az elemzés szokták webáruház CRO vagy konverziós auditnak hívni.
A CRO fontos eleme a weboldal tervezése. Egy olyan weboldal, amely esztétikus és könnyen navigálható, növelheti a vevői elkötelezettséget és javíthatja a felhasználói élményt. Ez sok-sok elemből áll össze, kezdve az oldal szerkezetével, fő üzenetekkel és értékajánlattal, grafikai és egyéb képi megjelenés, logikus használhatóság és sok más.